Dáme řeč - komunikační web! Blogy, články, copyright, inzerce zdarma...

Journeyman Gladiator X8 EFI V-Twin DeLuxe – dojmy po půl roce

čtřkaO letošním čtyřkolkářském bestselleru Gladiatoru X8 se již popsalo hezkých pár stránek papírů i webů. Tato nová osmistovka z dílen CF Moto řádně rozčeřila stojaté čtyřkolkářské vody a přinesla do českých luhů a hájů výkon, sílu, pohodlí a kvalitu za vice než zajímavou cenu. Ovšem zatím se objevily pouze seznamovací nebo krátkodobé testy, ať již na kolech či na pásech. Tento článek ukáže, jak se však s pracovní čtyřkolkou sžil jezdec po půl roce testování, co nejvíce zaujalo, co funguje, co by mohlo být lepší atd.

Ćtyřkolka Gladiator X8 si za těch pár měsíců prošel opravdu důkladnými testy, kdy hned první test proběhl na pásech v těžkém mokrém sněhu, dále pak to byly obvyklé bahenní testy, voda a písky, silniční rychlostní a vytrvalostní testy, amatérské závody a jako poslední poměrně náročný trial. Co tedy jezdce zaujalo na této velmi povedené silné dvouválcové osmistovce nejvíc?

Komfotní jízda

Často se řeší hlavně výkon, síla, brutalita. Určitě, i zde se k tomu dostaneme, ale Gladiator si určitě zaslouží vyzdvihnutí v oblasti podvozku a komfortu jízdy. Ve verzi DeLuxe je Gladiator X8 osazen špičkovými taiwanskými sportovními nitrogenovými tlumiči DNM, v Čechách mj. známých ze spousty závodů. Tyto lehce stavitelné tlumiče nejsou pouze “designovkou”, ale naprosto precizně plní svou funkci a nabízí nesrovnatelně lepší komfort a požitek z jízdy, než byste možná čekali. I úplný laik po krátké instruktáži dokáže snadno měnit nastavení tvrdosti pružiny, rychlost vracení tlumiče (útlum) a celkovou tuhost tlumiče. Rázem máte tedy z X8 měkoučkou houpačku, která hopsá jak raperská auta nebo naopak tvrdého pracanta s minimálním odskokem. Velmi jednoduché štelování pomocí nastavovacích koleček vám během chvilky ukáže, co vám sedí nejvíce. Asi nemusím zdůrazňovat, že oblíbenější je určitě měkčí varianta.

Ovšem aby nedošlo k mýlce, Gladiator se nabízí i v levnější variantě Standard, která obsahuje standardní víceprvkové odpružení se stavitelnými pružinami. I tyto tlumiče poskytují vysoký standard a jsou velmi pohodlné, de facto se nemusí nijak upravovat. Kdo si ovšem chce s laděním podvozku pohrát, DNM tlumiče v DeLuxe výbavě prostě přináší “něco” navíc.

Pozn.: Zde se ještě hodí doplnit, že díky podvozku se i spolujezdec těší velkému komfortu. Není mnoho čtyřkolek, které mohou poskytnout spolujezdci vysokou míru komfortu, jistotu a výhled. Gladiator X8 toto nabízí a jako spolujezdec zde v žádném případě nijak netrpíte, naopak, druhý jezdec má plnohodnotnou vyvýšenou sedačku s opěrkou a držáky (sedačka a držáky jsou doplňková výbava, standardně je za sedadlem jezdce praktický úložný box). Více na  www.journeyman.cz

Závěrem...

Půl roku je relativně krátká doba, ale na zásadní dojmy více než dostačující. Gladiator X8 dokázal, že funguje. Funguje velmi dobře. Má skvělé zázemí dovozce, nadstandardní 3letou záruku, dostupné díly, servisní síť. Takřka ihned po uvedení na trh se stal bestsellerem a nejinak je tomu i v jiných částí světa. Jedná se o čtyřkolku, která nabízí rozumný kompromis v otázce ceny, výbavy a výkonu. V tomto ohledu je na světových trzích de facto jediná. Uvidíme, v jakém světle se bude Gladiator X8 ukazovat v budoucnu. Čeká ho zajisté spusta těžkých zkoušek a věřím, že spostu z nich zažije i s námi.