Dáme řeč - komunikační web! Blogy, články, copyright, inzerce zdarma...

Jak se stravovat v zimě

Stravování v zimě se od letního období malinko liší. Zatímco v létě tělo ochlazujeme, v zimě bychom si měli dát záležet na jeho zahřívání. A strava v tomto ohledu hraje důležitou roli.

Zima působí, i když je nám teplo

Přestože jsme doma v teple a nejraději bychom si dali zmrzlinu nebo něco studeného z lednice, zima přesto působí, protože naše tělo se již na mrazivé dny aklimatizovalo. Měli bychom si proto dopřát raději něco teplého, abychom tělo zahřáli, podpořili imunitu a zbytečně naši tělesnou schránku „nemátli“.

Která jídla je vhodné konzumovat v zimě?

Existují mnohé druhy potravin, které jsou ke konzumaci v zimním období jako stvořené a podporují zdravé stravování. Mezi ně patří například kapusta, květák a zelí, které je vhodné připravovat na páře – ztratí tak jen málo potřebných živin.

Nezapomínejte na bílkoviny

Bílkoviny jsou jedním z hlavních pilířů pevného zdraví. Potřebujeme je každý den, abychom měli dost síly a naše tělo prospívalo a odolávalo nemocem. Jídla bohatá na bílkoviny jsou například dušená zelenina a všechny druhy masa.

Voda a čaje

Pokud se v zimním období cítíte unavení a slabí, je pravděpodobné, že nedostatečně pijete. Každý den se soustřeďte na to, abyste vypili alespoň dva litry tekutin – nejlépe vody. Přestože v zimě nemusíte pociťovat takovou žízeň jako v létě, je to jen klam, potřebujete stále velké množství vody, aby mohl metabolismus správně a rychle fungovat. Vynechte slazené minerálky a nápoje s velkým množstvím cukru a zaměřte se na čistou minerální vodu, anebo vodu z kohoutku, kterou je dobré nechat chvíli odstát. Vyvarujte se alkoholu, pakliže je to možné. Pijte také každý den alespoň jeden šálek zdravého čínského čaje, který posiluje imunitu. Například zelené či černé čaje jsou chuťově velmi dobré a s trochou medu si je okamžitě oblíbíte. Čínská medicína pomocí čajů léčí i různé neduhy.

Vsaďte na zeleninové polévky

Zeleninové polévky jsou dalším důležitým jídlem, které byste přes zimu měli konzumovat. Zeleninové vývary zahřejí, obsahují spoustu vitamínů a živin a dodávají tak sílu.

Sacharidy zdravě

Vynechte nezdravé sacharidy, které se ukládají formou tuků a tělo je nevyužije. Soustřeďte se proto na sacharidy, které spotřebujete a tělo si s nimi poradí. Navíc takové zdravé sacharidy potřebujeme doslova jako sůl. Nacházejí se například ve vařených obilovinách, ráno si na snídani můžete dát dostatečnou dávku sacharidů v podobě ovesných vloček s mlékem.

Předcházejte nachlazení pomocí potravin

Jídelníčkem také můžete velmi ovlivnit, zda budete přes zimní období marodit, anebo zůstanete zdraví jako ryby. Konzumujte proto česnek a cibuli, pomeranče, citróny a grepy, med (ne koupený v supermarketu, ale od včelaře), skvělé účinky na posílení imunity má také zázvor, které je všude dost.

Vidíte, je to docela snadné. Neusněte v zimě na vavřínech a přečkejte si s ocelovým zdravím!